Rospuda

Rospuda išteka iš aukštumų 12 km. į pietryčius nuo Goldapės . Upė tekėdama pietryčių kryptimi kerta eilę ežerų ir už 75 km. įteka į Rospuda Augustowska ežerą.Rospuda prateka per du visiškai skirtingus regionus : Suvalkų ežeryną su poledyniniu kalvotu reljefu ir Augustavo girios lygumas.Todėl pirmoje maršruto dalyje rasite atkarpų su aukštais krantais,akmenuotomis sraunumomis, kur upės nuolydis siekia netgi 3,5 proc.Kai kur kelionę apsunkins nuvirtę medžiai , vandenyje gulintys dideli rieduliai,seni poliai , slenksčiai.

Įtekėjus į Augustavo girią Rospuda tampa tikra lygumų upe ,tingiai vingiuojančia tarp nendrių ir pelkynų.Keliaudami šiuo maršrutu praplauksite per 9 labai gražius įvairaus didumo ežerus.Maršruto ilgis 71 km.(4-5dienos).Jei neturite galimybės nuplaukti visą maršrutą ,galite pasirinkti trumpesnę atkarpą.Taip pat maršrutą galima pratęsti Augustavo kanalu link Baltarusijos sienosarba tuo pačiu Augustavo kanalu priešinga kryptimi upėmis Netta ir Biebrza.

Mūsų rekomenduojamas savaitgalio maršrutas-nuo Szafranki kaimo iki Chodorki kaimo(arba Šv. Vietos).Nakvynei galėsite apsistoti mūsų partnerio kaimo sodyboje Kotowina kaime.Čia galėsite pasimaudyti pirtelėje,užsisakyti vakarienę.

Keliaujantieji su Nuotykių ieškotojų klubo Keliautojo pasu žygio metu turės galimybę pase užsidėti keturis antspaudus: už apsilankymą Pacų rezidencijoje Dowspuda kaime,už galvosūkio (quiz'o) išsprendimą Dowspuda kaime,už apsilankymą Augustave ir už galvosūkio sprendimą Augustave.

ROSPUDA

Copy of splywy

Savaitgalio(2-jų dienų)maršruto eiga:

1.Jei  grupė nedidelė (iki 7 žmonių) - atvykstate pas mus , susitvarkome inventorių .Paliekate automobilius ir mūsų transportu vykstame į starto vietą.Jei grupė didesnė arba norite vykti savo transportu-atvykstate pas mus ir paskui vežamas baidares kartu vykstame į starto vietą Szafranki kaime.

2.Paliekame keleivius starto vietoje ir vairuotojai palydimi į nakvynės vietą kaimo sodyboje Kotowina kaime.Čia paliekame automobilius,užsisakome vakarienę , sauną ir pan.

3Vairuotojai nuvežami į starto vietą pas likusius kolegas.

4.Plaukiame iki nakvynės vietos sodyboje Kotowina kaime.

5.Sekančią dieną plaukiame iki baro,esančio prie kelio tilto Chodorki kaime (arba toliau iki Šv. Vietos )

6.Iš finišo vietos, pasiėmę inventorių, vairuotojus ir dalį keleivių vežame į kaimo sodybą prie paliktų automobilių.Vairuotojai, pasiėmę automobilius, grįžta pas likusius keleiviu ir pasiėmę juos vyksta namo.

Atstumai :

Supienie km.-ež.Garbaš 20,0 km.

Ež.Garbaš – Bakalaržewo km. 7,0 km.

Bakalaržewo km. – ež. Okrągle 7,0 km.

Ež. Okrągle - Raczki 11,0 km.

Raczki - šv.Vieta(Šwięte Miejsce) 11,0 km.

Šv.Vieta - Augustavas 17,0 km.

Maršruto interaktyvus žemėlapis čia

Žemiau-išsamesnis maršruto aprašymas.Maršruto fotoalbumą pasižiūrėsite čia

0,0 km.-plaukimą pradedame nuo vakarinio ež. Rospuda Filipowska kranto prie Supienie kaimo šalia kelio Filipow –Czarne .Ežeras trečias pagal dydį Suvalkų regione,jo viduryje mišku apaugusi sala.

5,5 km.-sąsmauka su tilteliu po kuriuo prasitempiame baidares į kitą ežerą Kamienne(Akmeninis).Ežero pavadinimas kilęs nuo pakrantėse gulinčių didelių akmenų.

7,5 km.-upė išteka iš ežero.Po tilteliu ir truputį už jo dėl seklumos ir akmenuoto dugno gali tekti baidares persitempti.

8,5 km.-kelio Nr.652 tiltas Filipow miestelyje.Po tiltu akmenuota sraunuma ir nutiestas metalinis vamzdis.Toliau vaga labai vingiuota ,vietomis siaura ir sekli su akmenuotu dugnu ir nuvirtusiais medžiais .Vietomis gali tekti persitempti arba persinešti baidares.

12,0 km.-įplaukiame įežerą Dlugie.Dešinėje pusėje kaimas Garbaš ,kairėje-Szafranki.

13,3 km.-Szafranki kaimas,kelio tiltas ,po juo akmenys.Šitoje vietoje žygį pradeda keliaujan- tys savaitgalio maršrutu.Už tilto palapinių laukas.Toliau upės vaga apaugusi vandens augmenija,pakrantėse likę sukalti seni poliai krantams sutvirtinti (plaukti atsargiai).

15,0 km.-akmenimis grįsta gruntinio keliuko brąsta.

17,0 km.-kairėje pusėje Zusno kaimas,per upę akmenuota brąsta,vieta palapinėms statyti.

Tėkmė greitėja.

18,3 km.-Matlak kaimas.Galima sustoti nakvynei kairėje pakrantėje esančiame palapinių lauke(prie kranto stovi reklaminis skydas iš rausvos spalvos lentelių).

20,5 km.-kelio Bakalarzewo – Filipow tiltas,po juo pavojingas praplaukimas, baidares geriau persitempti.Už 200 m.-ežeras Garbaš.Įplaukus į ežerą pasukti kairiau ir pietiniame susiaurėjime rasime upės ištekėjimą iš šio ežero.Vakariniame ežero krante (nuo upės įtekėjimo tiesiai priešingame krante) rasite palapinių lauką .

21,8 km.-ištekėjimas iš ežero prie kelio tiltelio,sekluma.Toliau miškinga srauni atkarpėlė.

22,8 km.-įtekėjimas į ežerą Glębokie(Gilusis,ežeriuko gylis 48 m.).Ištekėjimą iš ežeriuko rasit kairėje pusėje pietiniame krante aukštuose švendrynuose.Toliau srovė greitėja ,vagoje nemažai kliūčių.

27,3 km.-tvenkinys ir malūno užtvanka Bakalarzewo miestelyje.Baidares persinešame kairiu krantu apie 50 m. iki kelio tilto,už jo upėje aštrūs betoniniai luitai.Už 200m. nuo malūno į kairę-miestelio centrinė dalis su parduotuvėmis.

27,5 km.-įplaukimas į ežerą Sumowo.

31,2 km.-išpaukimas iš ežero pietiniame susiaurėjime(laikytis kairiojo kranto).

32,8 km.-Kotowina kaimas ir kelio tiltas.Čia kaimo sodyboje,esančioje prieš pat tiltą dešiniame krante arba už tilto taip pat dešiniame krante apsistoja nakvynei plaukiantieji savaitgalio maršrutu.Po tiltu ir žemiau akmenuota sekluma.

34,0 km.-įplaukiame į ežerą Okrągle (Apvalusis).Ežero pietvakarinėje dalyje nedidelė sala.

Plaukdami laikomės dešinio kranto.

34,5 km.-išplaukimas iš ežero dešiniame krante(pietvakarių pusėje).

35,5 km.-įplaukiame į ežerą Bolesty.Tai mūsų trąsos ilgiausias ir gražiausias ežeras(ilgis 5,8 km.,plotis iki 250 m.).Kairiame krante galima rasti puikių vietų palapinėms pasistatyti.

41,0 km.-siaurėjantis ežeras pereina į upę.Dešiniame krante kaimas Raczki Male.

41,5 km.-hidroelektrinės užtvanka.Baidares persinešame kairiuoju krantu apie 50 metrų.

Toliau plaukdami dešiniame krante pamatysime karo laikų gelžbetoninius bunkerius(sumokėję keletą zlotų galėsite įeiti į vidų).

44,5 km.-Suvalkų –Olecko geležinkelio tiltas,po juo upėje mediniai poliai .

45,5 km.-kelio Nr.654 Suvalkai – Olecko tiltas,po juo ir žemiau upėje akmenys ,mediniai poliai.Dešiniame krante Raczki kaimas(už 300 m.parduotuvė).Toliau Rospuda įteka į Augustavo girią.

47,0 km.-kelio į Dowspuda kaimą tiltelis.Prieš jį vieta palapinėms statyti.Dešinėje pusėje ant aukšto kranto parkas,garsios didikų Pacų giminės neogotikinių rūmų griuvėsiai.

50,5 km.-kelio Raczki – Augustow tiltas,Chodorki kaimas.Čia už tilto dešiniame krante prie baro esančioje poilsiavietėje baigia kelionę plaukiantys savaitgalio maršrutu.

52,8 km.-dešiniame krante kaimas Jaški,priešais jį palapinių laukas.Toliau 3 km. atkarpa su greita tėkme ir keletu slenksčių ir nuvirtusių medžių.

56,1 km.-šv. Vieta,kairėje pusėje laukymėje pastatyta koplyčia ,mediniai ir akmeniniai kryžiai

Šioje vietoje kažkada buvo ir pagoniška šventovė.Čia pat medinis tiltas ir upelis,jungiantis Rospudos upę su Jalowo ežeru.Galima statyti palapines.

59,6 km.-kelio tiltas, Mlynsko kaimas.Nuo čia upė teka šlapiu slėniu ,krantai apaugę švendrynais.

62,6 km.-Bindužka vietovė.Paskutinė vieta kur dar galima pasistatyti palapinę(dešiniajame krante).Yra nedidelis šaltinėlis.

67,0 km.-iš kairės įteka upė Blizna.Nuo šitos vietos maršrutą galima pratęsti plaukiant prieš srovę upe Blizna iki ežero Blizno ir atgal(į abi puses susidarytų 22,4 km.).

69,3 km.-upė įteka į Rospuda ežerą.Plaukiame išilgai ežero į pietryčius.Po maždaug 0,5 km. dešiniau sala Wianek.Toliau plaukdami laikomės kairiojo kranto.Maždaug už 1,2 km.nuo salos kairiame krante pusiasalis Gola Zoška (Nuoga Zosė).Čia didelis kempingas.Toliau plaukdami kaire pakrante praplaukiame upelį Klonownica,jungiantį Rospudos ežerą su ežeru

Biale(nuplaukus šiuo upeliu galėtume tęsti kelionę Augustavo kanalu Baltarusijos pusėn).

Upeliu neplaukiame ,jis lieka kairėje.Nuo šitos vietos ežero pavdinimas keičiasi,jis vadinamas Necko ežeru.

72,5 km.-kairiame krante prieplauka Augustave.